כותרת
> C;
1/1
חקלאות

הבצורת מעלה חשש למצב הכינרת ונזקי חקלאות

גולן חקלאותפורסם: 14.02.18 , 12:58ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


 
החורף האחרון מוגדר עד כה כאחד היבשים בעשור, למרות גשמי הברכה שירדו לאחרונה. קיים חשש לנזקי חקלאות כתוצאה מייבוש הגידולים באזור.
הבצורת המתמשכת מחייבת מתן פתרונות לחקלאות רמת הגולן, למרות העובדה כי משרד החקלאות ממשיך בצמצום הקצבת המים לחקלאות. בימים אלו מרחיבה חברת מקורות בשיתוף אגודת מי גולן את תשתית השאיבה מהכינרת כדי לספק מים לחקלאי הגולן.
 
למרות צמצום השאיבה מאגם כינרת לרמה מינימלית, הוא עדיין מהווה מקור מים ארצי ונשאבים מהכינרת כמויות מים משמעותיות ביותר, אי לכך הרחבת תשתית השאיבה מהווה פתרון לטווח קצר בלבד שיאפשר ליישם בהמשך את תכנית הנחלות לשימוש יעיל יותר במשאבי המים באזור.
 
למזלנו, קיימים בגולן מקורות השקיה נוספים: ברמה ממוקמים חמישה מאגרי מים בהם נאספים מי שיטפונות וגשמים, שמשמשים להשקיית גידולים באזור. הבעיה היא שבעקבות בצורת מתמשכת מאגרים אלו התרוקנו כמעט וללא פטרון לטווח ארוך לא יהיה מנוס מייבוש השדות ברמת הגולן.
 
 מנכ"ל אגודת מי גולן, איתן שדה, טוען כי אין עדיין מקום לדבר על הגדלה מהותית של אספקת המים מכינרת לגולן. לדבריו, הצורך באספקה שכזו נוצר רק בשנים שחונות ולרוב הזרמת המים מהכינרת לגולן אינה נחוצה.
 
עלינו רק לקוות כי מזג האוויר האביבי יתחלף בגשמים נדיבים, שיפצו על נזקי הבצורת המצטברים ויביאו פריחה ושגשוג לרמת הגולן ומדינת ישראל כולה.