כותרת
> C;
1/1
חדשות

נחמיה רייבי: שדה תעופה במגידו זה אסון לתושבים

גולן חדשותפורסם: 05.04.21 , 12:32ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

חלופות רבות בישראל הוצעו כאפשרות להקמת שדה תעופה חדש, אחד המקומות השנויים במחלוקת להקמת שדה תעופה שהוצע לפני למעלה מעשור הוא מגידו.
רעיון הקמת שדה התעופה באזור עמק יזרעאל, גרם לזעם לאחר קבלת החלטת ממשלה על הקמת שדה תעופה באזור זה לפני כמעט עשור וחצי.
מנהיג בולט במאבק נגד הקמת שדה תעופה במגידו שבעמק יזרעאל, נחמיה רייבי, מסביר: "מאבקים ופגישות רבות, עדיין טרם סיימנו להיאבק על עתיד עמק יזרעאל".



הקמת שדה תעופה במגידו: מרעיון, להחלטת ממשלה ועד למאבק המתמשך
מדינת ישראל זקוקה לשדה תעופה בינלאומי נוסף, על כך אין חולק, ולמרות זאת המחלוקת סביב אזור הקמת שדה תעופה בינלאומי מסרבת להירגע כבר מספר רב של שנים.
מבין החלופות השונות שנבחנו, ממשלת ישראל קיבלה החלטה להקים את שדה התעופה במגידו שבעמק יזרעאל, דבר שפתח גל מחאות מצד התושבים ונבחרי ציבורי אזוריים רבים.



מי שכיהן במספר תפקידים בכירים במועצה אזורית מגידו, בקק"ל ובמשרד החקלאות, נחמיה רייבי, מכיר את ארץ ישראל ורואה בהקמת שדה תעופה במגידו שבעמק יזרעאל, כהחלטה שערורייתית שאין לקבלה: " אין שאלה מדוע זה חשוב לשמור על צביון הצפון כמו שהוא עכשיו, להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל תהיה השפעה בלתי הפיכה על ההיבטים הסביבתיים, הכלכליים, הביטחוניים, הבריאותיים, החברתיים ואפילו המפעל הציוני עם הקשר הערכי ההיסטורי לאדמה ייפגע".
נחמיה רייבי מציג את ההבדלים בין עמק יזרעאל לשאר החלופות: "את עמק יזרעאל לא צריך להפריח, לכך דאגו המתיישבים הראשונים עוד טרם הקמת מדינת ישראל, ישנן כל כך הרבה אפשרויות ובראשן החלופה העיקרית של הקמת שדה התעופה בנבטים שבנגב, מקום שלכל הדעות מתאים ואף יספק לתושבי הנגב מנוף כלכלי ותעסוקתי באזור שבאמת צריך את זה. לבחור באפשרות הכי גרועה ועוד מבלי לקחת בחשבון את כל החסרונות הקשים? לא נעצור עד שההחלטה תשונה באופן סופי".



נחמיה רייבי: "לא כל מקום בישראל מתאים להקמת שדה תעופה, מגידו אחד מהם"
החלטת שר התחבורה בשנת 2009, שאול מופז, להקמת שדה תעופה באזור מנחת מגידו התקבלה במחאה עצומה שמממשיכה עד ליום זה.
נחמיה רייבי מוכר גם בהתנגדותו העזה לשינוי הקיצוני של אזור עמק יזרעאל בכלל ומגידו בפרט: "מדובר על מאבק רב שנים של המועצות האזוריות בעמק הכולל התאגדויות ומאבקים של התושבים וראשי היישובים באזור העמק והגליל, מכל החלופות שנבחנו ובמקום לבצע באזורים המתאימים להקמת שדה תעופה כמו נבטים שבנגב, בוחרים במגידו שזה אזור שאינו מתאים כלל להקמת שדה תעופה בינלאומי".
על המאבק מוסיף רייבי: "בין יתר עיסוקיי המאבק הקבוע נגד הקמת שדה תעופה במגידו שבעמק יזרעאל היה כבר מראשית ההחלטה, הייתי בפגישות כנציג המועצה בוועדת הפנים בכנסת, חבר במטה המאבק נגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל וקיימתי פגישות עם שרי התחבורה ישראל כץ ומירי רגב כדי לקדם את שינוי ההחלטה".



נראה כי מאבק של תושבי עמק יזרעאל טרם הסתיים, גם כיום מדינת ישראל מקדמת את הקמת שדת התעופה הבינלאומי באזור רמת דוד שבעמק יזרעאל. נחמיה רייבי מעדכן בנושא: "צריך להבין שההתנגדות להקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל וביצוע במקום הנכון לכך בנבטים חצתה מפלגות, מהליכוד ועד מרצ תומכים בהקמת שדה תעופה בנגב ולא בעמק יזרעאל. במהלך השנים נפגשתי עם שרי התחבורה כץ ורגב, לאחרונה כשנפגשתי עם שרת התחבורה מירי רגב שקשובה למחאת העמק והגליל, השרה הצהירה על הקמת שדה התעופה בנגב וכי היא פועלת לעצור את התכנון הנוכחי וכן לשנות את החלטת הממשלה בדבר הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל".

נחמיה רייבי (מימין, יח"צ)

שדה תעופה במגידו זה אסון לתושבים (pixabay)