כותרת
> C;
1/1
גמלאים

תכניות התנדבות מטעם המועצה

גולן גמלאיםפורסם: 17.09.17 , 18:47ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

תכנית "חונכות אישית"

 
 

חונכות אישית הינה ליווי של ילד/ה לאורך שנת הלימודים ע"י אדם הבוגר ממנו. החונכות מיועדת לילדים בגילאי 8 עד 18.המפגשים מתקיימים בבית הילד פעם בשבוע למשך שעתיים. הרוח המובילה את החונך היא להפוך להיות מבוגר משמעותי עבור אותם ילדים ולשמש כדמות של חבר בוגר. מטרת החונכות הנה שיפור איכות חייהם (well bean) של הילדים, זאת ע"י בניית יחסי אמון, חיזוק, תמיכה והעשרה.

 
תכנית אם לאם
תכנית זו מטרתה לעזור בהתמודדותן של אימהות בחוויית ההורות, חזון הפרויקט הינו מתן תמיכה והדרכה לאימהות דרך ביקורי בית של מתנדבות התכנית. נשים אחרי לידה נותרות לא פעם לבדן, ללא מעגלי תמיכה משפחתיים או קהילתיים. במסגרת תכנית זו המתנדבת מגיעה לבית האם פעם בשבוע למשך שעתיים כאשר המוקד בביקורים הוא פיתוח קשר אישי משמעותי ומעודד בין האם למתנדבת וכן תמיכה עם אתגרי ההורות.
התכנית המיועדת לאימהות לילדים בגיל הרך או לאימהות אחרי לידה הזקוקות לתמיכה וליווי.  מערך התמיכה ניתן ע"י אימהות מנוסות המתנדבות ומוכשרות לכך לאורך כל ההתנדבות.
 
התנדבויות פרטניות
 התנדבויות בתפירה אישית, על פי יכולת ורצון המתנדב למול צורך של מקבל הסיוע. לדוגמא: מתנדב אשר מעביר שיעורי לימוד בבית של תלמיד, מתנדבת אשר מגיעה להנעים את זמנו של ניצול שואה בביתו וכדומה.
 
התנדבות מקצועית
מתנדבים אשר פועלים במסגרת עיסוקם בהתנדבות כגון תכנית רפואת שיניים לנזקקים - היחידה להתנדבות, היחידה לקידום הבריאות וד"ר דני בר ממרפאת יונתן חברו יחד על מנת לאפשר טיפולי שיניים למבוגרים ולילדים אשר ידם אינה משגת. הטיפול ניתן על ידי ד"ר דני בר בהתנדבות והתשלום עבור הטיפול הינו סמלי בלבד. כרגע התכנית הינה בשיתוף עם ד"ר דני נשמח להרחיב את הפעילות עם רופאי שיניים נוספים.

לפרטים נוספים בנושא ותיקים ברמת הגולן http://www.golan.org.il/vatikim/