תושבי כרמיאל בהחלט נהנים מפרוייקט הרכבת שהסתיים לו אחרי שנתיים בעלות של כשלושה מיליארד שקלים
ולמרות תלונות הציבור שהפעלת הרכבת ללא מחלף לא בטיחותית ולמרות שיש תלונות על הצפיפות בחנייה, כרמיאלים מצביעים ברגליים.
לפי נתוני רכבת ישראל - בקו כרמיאל אחיהוד בארבעת השבועות הראשונים הייתה פעילות גבוהה ורצופה החל מיום פעילותה הראשון בראש השנה 20.9, שתי רכבות בשעה 18 רכבות ביום לחיפה ושמונה רכבות לבאר שבע.
סה"כ כמות הנוסעים בארבעת השבועות הראשונים לפעילות הרכבת מדובר ב- 154,513 נוסעים שנהנים מנוחות בנסיעה ברכבת ומזמני נסיעה קצרים יותר,
כמו למשל מכרמיאל לחיפה 53 דקות ומכרמיאל לתל אביב שעה וארבעים דקות.
עוד נהנים הכרמיאלים מנסיעת חינם למשך שלושה חודשים ראשונים מהפעלת הקו ולשנתיים שאחרי בחצי מהמחיר.
האם נכון להתלהב מכמות הנוסעים כאשר מדובר ברכבת חינם ועוד בחגים? ימים יגידו.
ביקשתי את תגובתו של דובר הרכבת ישראל טל סרנגה, מנהל אגף דוברות ושרות לקוחות ברכבת ישראל:
"בערב ראש השנה, לפני כחודש, הושקה רכבת הגליל מאז שמחנו לשרת עשרות אלפי לקוחות שנסעו מהאזור לכל קצוות הארץ. רכבת הגליל היא שלב נוסף לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. הרכבת תעניק שרות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים, ברכבות מהירות יותר ו"ירוקות" יותר.
אנו גאים לשרת את ציבור הלקוחות ברכבת הגליל , שמחים לייל את נסיעתם למחוז חפצם ולהעניק להם חווית נסיעה טובה. איישנו את תחנות הרכבת החדשות אחיהוד וכרמיאל, במיטב הצוותים,הנהגים והפקחים ואנו למדים כל יום מחבלי הלידה של הקו וממשיכים לשפר אותו. נסיעה טובה ודרך צלחה!"